Setertur med åpen dag på seter

Øyer og Tretten Historielag og Øyer Tretten Bondelag inviterer til setertur med åpen dag hos Lars Høvren på Svartsetra, søndag 18. august.

Historielaget stiller buss med påstigning ved Tretten Samfunnshus kl 10:30. Den tar oss med på rundtur via Østfjellvegen til Grotjønn, over Nysetra til Svartsetra. Kjentpersoner vil fortelle om setrene og steder vi passerer.

På Svartsetra blir det stopp ca kl 12:00. Her er det åpen dag med program med orientering om setra og setertradisjoner, og årets kulturminne Seterkultur i Øyer. Bondelaget stiller opp med traktering, før ferden går videre over Pølen og Holmsetra med retur Tretten sentrum.

For de som blir med bussturen(begrenset antall) med lokale guider er det bindene påmelding på telefon eller sms til Tore Rugsveen tlf 45777188 innen 9.august.

Egenandel for ikkemedlemmer av historielaget eller bondelaget er kr 100,-